MoanToan

Alla inlägg under september 2012

Av Moa Bendrik - 29 september 2012 12:45

Hej alla!

I veckan har det inte hänt så mycket som jag vill att ni ska veta faktist. Tänkte bara säga att jag kommer skriva kanske 2 gånger i veckan för jag har inte tid annars!

Om det är någonting ni vill veta om mig, vad som helst, ställ en fråga eller kommentera. Om det är någon extra detalj som ni vill att jag ska skriva om (som kanske min festis upptåg) kommentera bara!


Tack å bock!

<3Moa

Av Moa Bendrik - 24 september 2012 20:44

Hej hörni...

Var ska jag börja.

Jo... I fredags var jag på bio, Paranorman. Ja, inte superbra men okej faktist. Jag och Fanny (en av mina bästisar) fick skrattanfall några gånger under filmen, egentligen inte av nån anledning faktist.

Är singel...Förblir singel tillsvidare. Så ni som läste mitt senaste blogginlägg förstår då att killen sa nej.

Red i lördags!

Woooo!

Kul som tusan!

Jag hoppa med JumJum! Högsta hoppet i mitt liv!

Och de sa (Lillan ägarn) att jag kunde hårdträna med JumJum så kanske kanske jag får tävla JumJum i fjordSM!!!! FJORDSM! SM!     

Blev såklart skitglad!!

Jaja va på klubben igår det gick suuper eller ganska bra kan man säga. Kul som vanligt.

Idag var det skola... oxå det var kul.

Eller så kul skolan kan bli. NO- lärarn gav ut godis! Oxå slapp vi Noläxa för att vi gav honom en highfive... fett konstigt.

Va med festisen idag... vi var ute och spelade wii och gjorde lite läxa...

Klättra i träd gjorde vi och lät som ugglor när folk gick förbi xD!

Jossan (som hon heter) klättrade jättehögt och ändå klättrade jag högt!!

Sen kom inte jag ner... Fick sitta på Jossans axlar oxå blev det för tungt så hon ramlade nästan...

Har varit kul ända sedan i torsdags... förutom att killen sa nej då!


Ja!

Tack & bock (bock haha gävlebocken haha trött humor)     

bjuder på en bild på mig å Mulle oxåå!

<3 Moa




Av Moa Bendrik - 20 september 2012 18:47

Hej hörni!

Igår hände ingenting!! Satt hemma och tröka hela tiden!

Och...jag red inte idag    blev inget!

Och det var matteprov idag, kan det bli värre?? Nej, eller jo men matteprov suuger!

En sak ska ni veta...har frågat om en kille som jag gillar vill bli ihop med mig... får se hur det går!!   

Tjaa... Ska på bio imorrn hihi!! Premiären på Paranorman med de bästa   

Va ska man mer skriva då? Skriv gärna kommentarer om vad ni vill att jag ska skriva om haha vet int va jag ska skriva!


Tjoohoo å hare gött!  


<3 Moa

Av Moa Bendrik - 18 september 2012 19:14

Hejsan allihop..

Idag har det varit skola och festisen håller sig ovanligt lugn.

Men hon som går och nyper mig i rumpan är fortfarande i farten xD

Jag ska rida på torsdag!!!  Egentligen är det inte så speciellt men jag rider egentligen bara en gång i veckan men nu får jag rida tre!!

Woohooo!

På torsdag ska jag nog få hoppa (jippi) och på lördag kommer jag få rida en fjording.

Men det är inte säkert om jag kommer rida på torsdag men förhoppningsvis och troligen.


Idag var det dans oxå... Gick väl hyffsat tycker jag. Är ju inte världsbäst på att fatta vad jag skulle göra.

Hehe.

Min lillebror hade träning idag, va och kolla på den i utbyte att han kollar på ridningen på söndag (på klubben).

Han är bäst!! Så himla duktig!  

Ja nå mer kan jag nog inte skriva idag.

Så till ljudet av Phineas och Ferb avslutar jag det här inlägget!


Tjoohoo å hare gött

<3 Moa

Av Moa Bendrik - 17 september 2012 18:06

Okeej... Jag blogga ingenting igår för att jag red och sen skulle vi äta borta sen var det matteläxa...

Så jag hann tyvärr inte.

Men...

Igår var jag och red som sagt, det gjorde jag på kvällen eller ja... vid fem någonting. Jag trodde att jag skulle ha Silver, men jag fick ha en häst som heter Mulle. Alltså, det höll jag på att skratta ihjäl mig åt, för Mulle är en av de minsta hästarna i stallet.  Han är jätte liten men helt ärligt var han superrolig att rida. Han är världens sötaste och är jättemysig. Han hade sparkat bakut och bockat när han var med i gruppen när en annan tjej hade honom, men han uppförde sig som en ängel med mig...   

Sen var det ju matteläxa och strunt som tog resten av kvällen.


Men idag var det ju skola haha... Jag och min festis går i samma klass och jaa. Det blir ju lite lattjolajban om man säger så.

Hon var rätt så normal om man säger så, inte för galen så skoldagen blev ganska lugn.

En tjej som gick i min paralell klass har börjat i min klass idag, vilket är suuuuuuperbra för hon är jättesnäll   

Men idag var hon rätt galen.

Hon gick och smällde mig och mina kompisar på rumpan hela dan... Det var rätt roligt men också rätt jobbigt...   

Sen har det väl inte hänt nå mer...


Tjoohoo å hare gött   

<3 Moa


Av Moa Bendrik - 15 september 2012 20:55

Ja...

Var ska jag börja?

Hej, kanske?

Ja, i alla fall. Det här är första gången jag bloggar, alltså. Allra första gången i mitt liv faktist.    Jag har faktist inte så mycket att säga... tjaa.

Kanske ska berätta lite om mig själv..


Jag heter Moa Bendrik är 13 år gammal och bor i Gävle.

Mitt absolut största intresse är hästar och ridning, så va inte överraskad om det kommer inlägg med hästar i det xD.

Jag rider på Älvkarleby Ridklubb (bästa ridklubben i Gävle) och jag skulle gärna vilja bo där.

Förutom hästar så är det hiphopdans som gäller. Betyder inte lika mycket som ridning men kul ändå.

Jag har 2 bästa vänner, de betyder mest i hela världen...typ. Sen har jag en "festis" hon och jag är "fucking bra vänner" alltså festisar.

Min festis är helt jävla galen, på ett bra sätt  

Och henne kommer ni få höra mycket om...


Ja i alla fall.

Det får va nog för den här gången.

Tjohoo och hare gött   


<3 Moa

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mimoosa.
You are my #1 the only treasure I'll ever have
Anything for you

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards