MoanToan

Alla inlägg under december 2012

:D

Av Moa Bendrik - 25 december 2012 11:05

God jul i efterskott alla!

I julklapp fick jag:

En plattång

Den nya Lady Gaga parfymen

Två Sims 3 spel (Årstider och Övernaturligt)

Fyra filmer (Hungerspelen, Twilight Breaking Dawn, Harry Potter och Dödsrelikerna)

Pyjamasbyxor

En suuperfin klubbmunkis (alltså, en ÄRK munkis)

Tre läppglans

Örhängen

Två fina halsband från Fanny och Destiny

Skullcandy lurar, de är jättespeciella, finns bara 5 exemplar i Sverige!

Men nästan det bästa av allt:

En lapp från min farbror där det stod:

Jag hämtar och lämnar en dag i veckan så kan du bli helskötare på Mimoosa!

Såå jag är skötare (inte hjälpskötare) nu, skötare! Känns så in åt bängen bra! Han är bara bäst!

Av Moa Bendrik - 22 december 2012 15:48

Hej!

Nu är det bara 2 dagar kvar till julafton. Det här är nog sista inlägget jag gör innan julafton.

I torsdags fick vi jullov, och samma dag åkte jag till Mimoosa. Eftersom det var sista gången jag träffade henne innan julafton, fick hon knäckebröd och lite extra kärlek.

Vi börjar verkligen komma varandra nära och vi börjar få en starkare relation, liksom ett speciellt band...


Aja.

God Jul på er!

Kanske gör ett inlägg sen på vad jag fick i julklapp!


Av Moa Bendrik - 17 december 2012 19:42

Av Moa Bendrik - 17 december 2012 19:08

Nu är det snart jul! Äntligen!

Jullov oxå, haha som jag har längtat. Men det har gått snabbare än jag har trott..

Jag är lite missnöjd med statistiken på bloggen, så ni som läser den kan väl tipsa era vänner om ni tror de kommer gilla den, skulle bli superglad då!

Igår var det sista gången på ridningen, vi valde hästar och sen red vi barbacka  

Jag kanske ska bli "jullovsmedryttare" hos min gamla ridlärare, får se om det blir nåt dock.

Jossan är i farten, jag och Jossan har väl haft minst 6 skrattanfall på en dag, idag. Hon kan helt plötsligt börja killa mig i armhålan, rätt så obehagligt! Jag har bett henne att sluta  meen hon tkr det är väldigt kul eftersom jag blir så arg.

Jag shoppade julklappar med mormor idag, blev  nåra till mamma, pappa, Isak, Fanny och Destiny.

I skolan rundar de av för jullovet, så vi håller mest på att latja, alltså leka och pyssla och kolla på film på lektionerna.

På söndag ska jag nog hänga med Unni till Ville på dagen. Unni går i min klass och Ville är hennes medryttarhäst, ska fota henne.


  Bild från ridningen igår som mamma knäppte. Mobba inte hur jag sitter, det blev ett fejlat kort eftersom att det var i hörnet. Det är Lightning som jag rider!


Av Moa Bendrik - 10 december 2012 16:22

 Hej!

Det var jättelänge sen jag bloggade... Inte så mycket har hänt faktiskt!

Stalldagarna flyter på och jag och Mimoosa har blivit superbra kompisar. På jullovet ska jag oxå hyra Fonzie, det är inte Mimoosa men jag har ju aldrig ridit henne så det blir bra ändå   

På söndag är det sista gången på ridningen    .

Förra söndagen var jag på Stockholm International Horseshow och det var jättekul! Skulle gärna göra om det!

Igår red jag Silver och vi hoppade, det var verkligen jättekul för Silver kan ju vara lite seg men han älskar verkligen att hoppa så han jobbade på jättefint och hoppade verkligen jättefint! Vi hoppade nog ungefär 55-60 cm men det var för att vi har ju små ponnysar med så de kan ju inte hoppa så högt. Men det är i alla fall det högsta vi har hoppat på lektionen   

Ajaa...


<3 Moa

Finfina Mimoosa:

      Det här är Fonzie som jag ska hyra på jullovet!

Presentation


Mimoosa.
You are my #1 the only treasure I'll ever have
Anything for you

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards