MoanToan

Alla inlägg under februari 2013

Av Moa Bendrik - 28 februari 2013 19:28

Tre dagar!

Tre dagar kvar har moantoan.bloggplatsen.se kvar. Tre dagar sen försvinner den.

Jag ska dock inte sluta blogga, ska bara starta ny med Unni på blogg.se

Jag säger till när den är klar så kommer addressen ut här.

Hoppas att den kommer gå bättre, Unni har en klar plan för hur det ska gå till, så det kommer gå prima.

Spirit jobbade på jättefint idag, hade full fokus tills Ida och Pantis kom och skulle hoppa. Hinderstöden åkte fram och Spirre tappade helt fokusen på allt och hoppade till vid minsta ljud. Tur att det var i slutet.


<3 Moa

Av Moa Bendrik - 28 februari 2013 10:48

Hej!

Jag red Spirit i tisdags, gick jättebra och han var jättepigg men lyssnade jättebra och jobbade på jättefint. Försökte få honom att gå ner på tygeln, lyckades men var jättesvårt att hålla honom så sen då han gjorde några protester. Idag ska jag ut till Spirit igen och rida lite, jävla pissväder men men ska rida i ridhuset så det gör väl inget antar jag. Ta hand lite om Mimoosa och Unni ska med. Mys med Spirit och Mimoosa helt enkelt.

Hursomhelst är det bakdags och möte imorrn och hästdag på lördag, ridning på söndag men har ingen aning om vem jag kommer få ha. Bus eller Spirit kanske? Eftersom det är hästbyte har jag ingen aning.

Min bloggs dagar är nu räknade, endast 2 läsare, och det är mina bästisar..

Såå, bloggens dagar är räknade, lite tråkigt men känns otroligt värdelöst att blogga för mina bästisar som i princip redan vet allt som händer i mitt liv.

Om inte antalet besökare ökar till minst 7 så är det slutet på denna blogg tyvärr..


<3Moa

Av Moa Bendrik - 25 februari 2013 12:00

Tjabba!

Igår red jag Spirit istället för Bus, omedelbar besvikelse som sedan gick över helt. Spirit var otroligt otålig eftersom vi hoppade men det gick jättebra och min ridlärare var imponerad. Det var ju även bra att jag fick ha Spirit eftersom jag ska hyra honom imorgon och på torsdag.

Nu när vi läser det här sitter jag på bussen ut till stallet för att fota Destiny och Silver, eventuellt oxå Tesla och Albin om hon vill vara med på bild och Ina och Bus om hon rider i ridhuset och om hon vill ha bilder på henne och Bus.

Isåfall kan man ju lägga över bilderna i ett USB oxå får hon ladda över bilderna sen, eftersom jag lånar Destinys pappas kamera kan nog han hjälpa till med det.

När Destiny fixar Silver ska jag bara mysa med Mimoosa och rykta av henne lite. Hon var jättetrött igår, snuttan då och var inte sugen på att gå lektion det såg man.

Jag ska kolla med Unni om hon kan fota mig på torsdag så kanske ni kan få lite bilder later on.

Stallmys väntar!

Hejdå!


<3 Moa

Av Moa Bendrik - 24 februari 2013 01:01

Hej alla nattugglor!

Här sitter jag nu mitt i natten efter en lång dag med US årsmöte och planering via FB, med Destiny och bara väntar på att hon ska ge upp och vilja sova.

Tänkte dra mina framtidsplaner för er!

När jag blir stor ska jag bli en tangoinstruktör på Hogwarts eller en giraff.. Eller delfin.. för de säger ju till en att man kan bli precis vad man vill! Eller hur?!

Jag har  trött humor just nu haha.

Jag är otroligt besviken på min urusla statistik på min blogg, och verkligen! Om du läser min blogg snällage förslag på den till nån ni känner som ni tror gillar den.. Känns liksom värdelöst att blogga för 2-3 personer liksom... Om inte bloggen går bättre om ett tag, tror jag jag slutar blogga! Allvarligt.. Den går inte bra men jag försöker fast det känns liksom värdelöst när ändå ingen läser min struntblogg. Har försökt nu med rampljuset som är gratis, många sidvisningar men inga permanenta läsare..

Det suger så om du vill hjälpa mig vore det bra, för det är kul och blogga, bara inte när man bara gör det i princip för sig själv.

Ajaa, för övrigt ser Mimoosa hur fin som helst ut när Ingunn rider henne i dressyr..

Ska nog sluta nu för är lite virrig och det är ridning på urstarka Bus imorrn, ska försöka komma ihåg att ta av mig tjockjackan, vilket jag inte gjorde förra veckan. Det blev sådär..


<3 Moa

Av Moa Bendrik - 21 februari 2013 20:36

Hej alla glada!

En grej jag verkligen stör mig på riktigt rejält är när killar tvärantar att man har mens eller PMS så fort man tappar humöret eller blir liite arg.

Så himla irriterande!!

Bara för att vi är tjejer så betyder inte det att vi har PMS varje gång vi tappar humöret med alla jobbiga killar i puberteten.

En rolig grej är oxå på lektioner när vi tjejer försöker viska till varann, och alltid lyckas (nästan) för att vi har så ljusa röster. Killarna däremot misslyckas totalt nu när de kommit i målbrottet. Ganska kul faktiskt!

Aja, var i stallet idag, mockade och mös men lattjade mest med Tesla och Fanny och Destiny. Skiitkuul!

Ska dit imorgon med Destiny igen för lite ryktmys, smörj av sadel och träns och allmänt skoj helt enkelt!

Dock har Mimoosa varit en jävla PMS-kossa hela veckan. Idag var hon helt okej, men igår hade hon allvarlig damp

-.-

Hon sparkade i boxväggen och högg i luften åt hennes boxgranne Verano, för ingen anledning. Jag var tvungen att gå emellan så fort hon närmade sig boxväggen mellan henne och Verano. Stackars Verano, han såg så snopen ut!

Aja, ska nog forsätta med min svenskaläxa nu.. Strax..

Jag och Jossan hade ett 20 minuter långt skrattanfall..

Jag försöker nu hålla igång bloggen så gott det går igen, fått lite mer bloggmotivation faktiskt!

Svenskaläxa..


<3Moa

Av Moa Bendrik - 20 februari 2013 20:31

Snurr snurriga jag!

Om ni har nån fråga, ställ den då!  Om jag får bättre statistik blire nog en frågestund!

Kommentera gärna, oxå vill jag gärna veta vilka ni som läser min blogg är, lämna en kommentar så ska jag skriva tillbaka.. Destiny och Fanny kan skita i det dock, er känner jag redan   

Ni hittar mig på Twitter:

@MBendrik99

Jag lägger ut lite bilder, lite tankar om allt.


<3 Moa

Av Moa Bendrik - 20 februari 2013 19:35

Hej alla glada människor!

Nu är det snart sportlov (åtminstone i Gävle) och tänkte tagga med mitt fullspäckade schema!


Lördag: US årsmöte kl 12, sen sova hos Destiny (?).

Söndag: Rida Busen på lektion. Hem.

Måndag: Ut igen, fota Destiny och Silver, gulla lite med Mimoosa.

Tisdag: Rida Spirit med Fanny och Fonzie, kort skötardag. Sova hos Fanny.

Onsdag: Förmodligen hänga med Fanny på dagen, sen hem.

Torsdag: Rida Spirit, Unni ska med och fota (?). Kort skötardag och mys med Mimoosa.

Fredag: Nån kompis(?) fredagsmys med familj.

Lördag: Plugg, So prov efter lovet. Sen vet inte, slappa ta det lugnt. Melodifestivalen ofc!

Söndag: Plugg på dagen, sen ut och rida Busen på lektion, och lite mys med Mimoosa.


Så här ser mitt underbart härliga schema för sportlovet ut!

Idag tog jag en till sväng till stallet, mös mest med Mimoosa, men mockade ur boxen lite snabbt. Kollade på Teslas lektion och småpratade med Mia (hennes mamma).


Hur ser ert sportlov ut, eller hur har ert sportlov sett ut?

Skriv gärna en kommentar   


<3 Moa




Av Moa Bendrik - 18 februari 2013 19:47

Hej!

Jag ber såå mycket om ursäkt för det senaste inlägget, jag hade lite ångest och behövde skriva av mig lite så det blev på bloggen.

Tävlingen var i lördags, gick suuperbra men det var fyra fel och jag fick ingen rosett.. Silver var i alla fall duktig.. Lilla prinsen   

Hade Bus igår, är såå otroligt mysig att rida    Min lilla guldponny, haha   

I alla fall, Bus är värd guld, Mimoosa är värd guld och Ungdomssektionen har årsmöte på lördag... Allt liksom flyter på nu    ÄRKs foderleverantör äger ju Bus, om inte det har ändrats och man får hoppas att Ärk köper Bus nu när de ska pensionera 2 hästar, håller tummarna då försvinner han ju inte   

Det känns jättetråkigt, för nästan hela den här veckan kommer jag vara forever alone i stallet.. Ska reka med några i skolan om de vill följa med... Suck

Två prov den här veckan... AAAhh...

Silver bet mig, hmpf.. Har världens blåmärke på armen..

Jag är ju typisk liksom, gillar inte JB och inte 1D men nu gillar jag ju 1D har jag gjort sen länge men jag är fortfarande förvånad över mig själv...   

<3 Moa




Presentation


Mimoosa.
You are my #1 the only treasure I'll ever have
Anything for you

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards